zaterdag 25 augustus 2012

de Vos

Vorig weekend hebben we een paar dagen gewandeld in de Hoge Venen in de buurt van Malmedy.
De wandelingen van het wandelarrangement dat ik hier al jaren heb wilde ik opnieuw lopen en beschrijven en ik had een nieuwe route op het web gevonden die ik wilde lopen en beschrijven.
Die nieuwe route is een ongelofelijk mooie route, die gaat langs 3 kleine riviertjes die van de Hoge Venen afkomen.
Op de laatste dag waren we een klein half uurtje onderweg toen ik rechts voor me in het lange gras dacht een ree te zien.
Het waaide vrij stevig en de wind was onze kant op. Het bleek echter geen ree te zijn maar een vos, die ons dus helemaal niet in de gaten had.
Hij (of zij) was zeer geconcentreerd op jacht in het lange gras naar.... muizen?, mollen? Op de foto's te zien lijkt het een jonge vos te zijn.

We hebben er wel 20 minuten bij staan kijken, en ik had volop de kans foto's te maken. Doordat het gras zo lang was, is de vos vaak niet goed zichtbaar. Af en toe maakte hij een sprong boven het gras uit om zo een vermoedelijke prooi te bespringen.
Uiteindelijk heb ik zo'n sprong 1 x op de foto kunnen vastleggen, ik ben er dagen blij van geweest dat dat is gelukt (ben er nog steeds blij van), wanneer maak je nu zo'n foto??
Klik op de foto zodat je die scherm vullend kunt bekijken.




Zeer aandachtig op jacht, geen idee van onze aanwezigheid


Gaaf hè?

Geen opmerkingen: